واکنش پانته آ بهرام به ادعاهای کارگردان دلدادگان
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۲۷۰۸۵۵
پانته آ بهرام درباره حواشی پیش آمده برای قسمت پایانی سریال «دلدادگان»، اظهار داشت: پیش از اینکه توضیحی درباره این موضوع بدهم اعلام کنم خوشحالم از اینکه سریال اینقدر پُربیننده شد و مردم به آن علاقهمند شدند که اتفاقات قسمت پایانی را هم به این شدت دنبال کردند.
وی با اشاره به اینکه باید به عوامل سازنده فیلم به دلیل جذب این همه مخاطب تبریک گفت، افزود: پس از پخش قسمت پایانی، من در صفحه اینستاگرام خودم پیام یک خطی با این مضمون که «بدقولی صدا و سیما، # مسائل مالی» منتشر کردم و هیچ توضیحی درباره سانسور و این مسائل مطرح نکردم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
بازیگر سریال «عاشقانه» ادامه داد: متاسفانه بعد از انتشار این پست، بحث سانسور سریال در شبکههای مجازی به نقل از من منتشر شد که درواقع اصل ماجرا برداشت اشتباه کاربران فضای مجازی بود، در ادامه نیز برخی به این اشتباه در صفحههای مجازی خود دامن زدند و با استفاده از کلمه سانسور، مساله حاشیهای و جنجالی شد.
بهرام تاکید کرد: بدقولی یعنی بدقولی و مسائل مالی هم بدقولی را توضیح میدهد بنابراین صحبتم کاملا شفاف بود اما بعد از این برداشت غلط و عکسالعمل کاملا اشتباهی هم از طرف سازنده سریال مطرح شد که من را موظف به شرح نکاتی کرد.
وی با بیان اینکه اساساً بازیگر بیحاشیهای است که طی 20 و چند سالی که کار کرده با تمام ناملایمات و بیکاریها ساخته است، گفت: حتی زمانی که در صدا و سیما ممنوعالتصویر بودم هیچ کسی نفهمید. برای اینکه شان هنر را حفظ کنم و اساسا چون در حاشیه نیستم و به دور از جنجال به کارم میپردازم؛ جایی منعکسش نکردم؛ اما این بار احساس میکنم بعد از این همه سال باید برخی مسائل را بازگو کنم.
این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: قرارداد سریال «دلدادگان» با من خردادماه سال گذشته بسته شد و به من گفتند ممکن است کمی دیرتر از شهریور جلوی دوربین بروم، اما در تعهد این قرارداد هستم و به محض اینکه نیاز به حضورم در سریال بود، باید حاضر میشدم که این پروسه تا دی ماه طول کشید.
بهرام افزود: بنابراین در این نوع قراردادها تهیهکننده نیز به بازیگر متعهد است که اگر کار هم انجام نشد، بخشی از دستمزد پرداخت شود. اما این دوستان بدقولی کردند و مدتها من کار نمیکردم اما دریافتی هم نداشتم بنابراین فهمیدم این پروژه از جمله کارهایی است که برای دریافت دستمزد که در واقع حق خودمان است، باید به فشار متوسل بشویم.
وی گفت: قرارداد من بهمن ماه 96 باید تمام میشد اما تا اردیبهشت 97 تمدید کردم و حتی در قرارداد جدید میتوانستم با توجه به افزایش قیمت دلار و تورم، مبلغ را بیشتر کنم اما باز این کار را نکردم منتها اینبار در قرارداد ذکر کردم که بازی در بخش پایانی کار منوط به تسویه حساب و تمام قراردادها برای اثبات این مدعی موجود است.
بازیگر فیلم سینمایی «کوچه بینام» افزود: قرارداد من اردیبهشت ماه تمام شد و همچنان بخش زیادی از دستمزدم را دریافت نکرده بودم، تهیهکننده میگفت تلویزیون پول نداده من هم پول ندارم. در ادامه صحبت با تهیهکننده، با این وجود از آنجا که از قبل هم گفته بودم خرداد امسال یک سفر کاری دارم (که این سفر از یک سال پیش برنامهریزی شده بود و امکان تعویق نداشت) و 7 روز نیستم اجازه بدهید از سفر برگردم و بعد، بخش پایانی کار را تصویربرداری میکنیم.
بهرام گفت: تهیهکننده اول با سفر من مخالفت کرد که من اعلام کردم سفر از پیش، برنامهریزی شده و باید بروم و شما هم تا تیرماه فیلمبردای دارید بنابراین به بخش پایانی خواهم رسید که در جوابم گفتند ممکن است نشود.
وی ادامه داد: درحالی که روز دوشنبه از سفر برگشتم، این دوستان روز شنبه فیلمبرداری کرده بودند و اگر واقعا میخواستند من باشم 2 روز تامل میکردند که نکردند و من هم هیچ وقت نفهمیدم چرا؟ اما با تمام بدقولیهای مالی باز هم حاضر به همکاری بودم.
بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رؤیا» با اشاره به اینکه یک هجمهای از سمت دوستان آمده است، خاطرنشان کرد: سیستم صدا و سیما تبدیل به یک سیستم بردهداری شده است و بسیاری از همکاران من اساساً درآمدشان از همین صدا و سیماست و گروه دیگر هم صدا و سیما برایشان پایگاهی است که همیشه باید بتوانند به آن برگردند و این پایگاه را برای خود حفظ کنند بنابراین طبیعی است که پشت سازمان بایستد تا پانتهآ بهرام به عنوان یک فرد.
بهرام با بیان اینکه الان آبان ماه است و او همچنان از این سریال طلبکار است، خاطرنشان کرد: من به عنوان یک بازیگر گزیدهکار و کمکار، گاهی ممکن است چند سال بیکار باشم و شاید قرار باشد با دستمزد همین سریال زندگی کنم.
منبع: پارسینه
کلیدواژه: پانته آ بهرام دلدادگان منوچهر هادی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۲۷۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حرفهای جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
اعتماد نوشت: بهنام تشکر بهتازگی در برنامه «زودیاک» که در شبکه نمایش خانگی پخش میشود، حضور یافته و از بازیگران اصلی است.
گفتوگوی زیر به این مناسبت با او انجام شده است.
دلیل حضورتان در برنامه زودیاک، علاقه به بازی مافیاست یا حضور در یک گیم شو به عنوان یک تجربه متفاوت در قالب تصویر؟
من بازی مافیا را دوست دارم و از اولین نفراتی بودم که در تلویزیون مافیا اجرا کردم و گاد بازی بودم. هرچه سریهای جدیدتری از مافیا تولید شد، نقشهای بیشتری روی کار آمد که برای من جذاب بود. زودیاک هم سناریوی جذاب و متفاوتی داشت و وقتی دوستان دعوت کردند تصمیم گرفتم که در برنامه زودیاک باشم.
گرداندن بازی مافیا را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟
گرداندن بازی را بیشتر دوست دارم. اینکه سفید باشم برایم لذتبخشتر است.
نظرتان در مورد مدل اجرا و گردانندگی محمد بحرانی در زودیاک چیست؟
محمد را خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم در هر جایی که قرار میگیرد، مخاطب همراهش است. فکر میکنم در فصل اول زودیاک، کمی با احتیاط گرداندن بازی را پیش میبرد و مراعات بازیکنها را میکرد. اطمینان دارم که خودش هم به این فکر کرده و در فصل دوم، به تغییر مدل گردانندگی بازی فکر کرده است.
از تجربه کار در نمایش خانگی و تفاوتش با تلویزیون بگویید؟
من تقریبا جزو اولین نفراتی بودم که نمایش خانگی را با سریال ساخت ایران تجربه کردم. ساخت ایران اولین سریالی بود که به صورت دی وی دی منتشر شد. این دو مدیا، تفاوتهای مشخصی دارند. محدودیتهای صدا و سیما، فیلمنامههایی که تثبیت میکند، ناظران پخشی که دارد با نمایش خانگی متفاوت است. فضای کار در پلتفرمها راحتتر است و به این واسطه، کارگردانها، نویسندهها به تبع آن بازیگران دستشان در کار بازتر است. اینها مواردی است که همه میدانند و البته خیلی هم پیچیده نیست.
به عنوان کسی که بخش زیادی از تجربیات کاریاش را به نقشآفرینی در سریالهای تلویزیون اختصاص داده، ممکن است که شما هم مثل خیلیها، نگران حال این روزهای تلویزیون باشید. از نظر شما تلویزیون چطور میتواند به وضعیت سابقش برگردد؟
تلویزیون باید به همه نظرات مردم توجه کند و برای همه اقشار مردم برنامه بسازد، نه فقط برای عدهای خاص. مدیران تلویزیون فعلی، تمرکزشان را بر چیزهایی گذاشتهاند که فقط و فقط خودشان قبول دارند در حالی که خودشان هم خیلی خوب میدانند که بخش زیادی از مخاطبشان را از دست دادهاند و به نظر میرسد که با این شیوهای که پیش میروند، خیلی هم برایشان مهم نیست. امیدوارم که این مدیران عزیز، تجدیدنظری در روند سیاستگذاریشان داشته باشند که تلویزیون مثل دهه هشتاد یا حتی اوایل دهه نود، دوباره به اوج خودش برگردد و با سریالهای پرطرفداری مثل ساختمان پزشکان و دودکش و باقی سریالهای خوب و موفق، مردم و مخاطب را برای خودش حفظ کند. من فکر میکنم مردم هنوز هم انتظار دارند تلویزیون به رسانه اصلی و ملی همه افراد جامعه تبدیل شود.
به سریال ساختمان پزشکان اشاره کردید؛ تیم سازنده این سریال، تجربیات خوبی در تلویزیون رقم زدند. به نظرتان جای خالی چهرههای دهههای قبل چقدر در تلویزیون احساس میشود؟
به نظرم بیشتر از جای خالی کسانی که در آن سریالها یا برنامهها کار میکردند، جای خالی برنامههایشان احساس میشود. این وضعیت، نتیجه مدل تصمیمگیری فعلی است. اتفاقا همان عوامل الان تجربیاتشان بیشتر شده و ممکن است در شرایط مطلوب، خیلی بهتر از قبل کار کنند. باز هم تأکید میکنم که تصمیمات تلویزیون مهم است و به نظرم خیلی هم جرات و جسارت ویژهای نمیخواهد. به هر حال آن برنامهها و سریالهای خیایان خلوت کن در همین تلویزیون، تولید و پخش شدهاند.
ترجیحتان کار در فضای کمدی است یا جدی؟
در حال حاضر به فضای کمدی نمیتوانم فکر کنم و راستش اصلا کمدی در من گم شده و دلایلش را هم همه میدانیم. اما به دور از شرایط فعلی، فضای جدی و درام را بیشتر دوست دارم.